Daha Sağlıklı Görünen Bir Cilt İçin 6 Cilt Bakım Sırrı

23-04-2022 23:27
Daha Sağlıklı Görünen Bir Cilt İçin 6 Cilt Bakım Sırrı

1. Güneş Kremi Sürün

Dışarı çıkmadan önce her gün güneş kremi sürün. Güneş kremi, bir gençlik pınarına sahip olduğumuz en yakın şeydir. Güneş kremi kullanımı cildin yaşlanmasını yavaşlatabilir. Diğer yandan cilt kanserini önlemeye yardımcı olabilir. Geniş spektrumlu koruma, SPF 30 (veya üstü) ve suya dayanıklılık sunan bir güneş kremi arayın.

Bebeklerin cildini güneşten korumak önemli olmakla birlikte, diğer yandan uzmanlar 6 aylık ve daha büyük çocuklara güneş koruyucu uygulanmasını önerir.

2. Sigara İçmeyin

Sigara cildinizin yaşlanmasını hızlandırır. Sigara içiyorsanız, yaralarınızın iyileşmesi de daha uzun sürer. Araştırmalar, sigara içmenin sedef hastalığı ve hidradenitis süpürativa dahil bazı cilt hastalıklarını kötüleştirdiğini gösteriyor.

3. Cilt Kanserine Karşı Düzenli Kontrol Yapın

Kendinizi kontrol etmeniz olası bir cilt kanserini erken bulmanıza yardımcı olabilir. Cildinizin genelinden farklı olan veya zaman içinde değişen, kanayan ve kaşınan bir nokta fark ederseniz, bir dermatologdan randevu alın.

4. Cildinizin İhtiyaçlarına Uygun Cilt Bakım Ürünleri Kullanın

Cilt tipiniz nedir? Normal, yağlı, hassas ya da karma? Cilt rahatsızlığınız var mı? Cildinizin ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş ürünleri kullanmak cildinizin canlı ve genç görünmesine, hissetmesine yardım edecektir.

Cildinizi ovarak temizleme dürtüsüne karşı koyun. Çok terliyorsanız veya ciddi bir sivilce parlamanız varsa, cildinizi ovmak doğal görünebilir. Yapma! Ovma cildinizi tahriş eder ve akne dahil her türlü cilt durumunu kötüleştirebilir.

5. Yüzünüzü Yıkayın

Uyandığınızda, yatmadan önce ve ter attıktan sonra yüzünüzü güzelce yıkayın. Uyandığınızda da yüzünüzü yıkamak, uyku sırasında yüzünüze yerleşen kir ve bakterileri temizler. Yatmadan önce, cildinize bulaşmış olabilecek sis, duman veya kir gibi makyaj ve kiri çıkarmak istersiniz.
Yüzünüzü nazikçe yıkayın. Hassas ve özenli temizlik cildin en iyi şekilde görünmesine yardım eder. Yüzünüzü nazikçe temizlemek için ılık suyla ıslatın. Ardından hafif bir temizleyici uygulayın ve temizleyiciyi parmaklarınızın ucuyla dairesel şekilde nazikçe uygulayın. Temizleyiciyi tamamen durulayarak ve yüzünüzü temiz bir havluyla nazikçe kurulayarak bitirin.

6. Stresten Uzak Durun

Stresi yönetmenin sağlıklı yollarını bulmak da cildinize yardımcı olabilir. Atopik dermatit (egzama) ve sedef gibi bazı cilt hastalıkları, genellikle ilk kez birisi gerçekten stresli hissettiğinde ortaya çıkar. Stres ayrıca akne, egzama, sedef hastalığı ve rozasea gibi birçok cilt rahatsızlığının alevlenmesine neden olabilir.

Cildiniz hakkında bir şeyden hoşlanmıyorsanız, kurul onaylı bir dermatologla görüşün. Cildimiz söz konusu olduğunda, dermatologlar uzmanlardır. Bu doktorlar binlerce farklı cilt hastalığını teşhis ve tedavi etmektedir. Ayrıca, insanların güvenli bir şekilde gençleşmelerine ve ciltlerine bakım yapmalarına yardımcı olmak için gereken uzmanlığa da sahiptirler.
IdeaSoft® | Akıllı E-Ticaret paketleri ile hazırlanmıştır.